Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza chování železniční koleje na účinky pojezdu železničního vozidla
Peňázová, Gabriela ; Kala, Jiří (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem možností modelování železniční tratě. Jsou vytvořeny výpočtové modely koleje v programovém systému ANSYS Classic. Zjednodušený rovinný výpočtový model reprezentuje podélnou polovinu klasické jednokolejné konstrukce, prostorové výpočtové modely reprezentují klasickou jednokolejnou konstrukci a pevnou jízdní dráhu RHEDA 2000. Statická a dynamická odezva rovinného výpočtového modelu koleje je porovnána s analytickým výpočtem dle Timošenka a Frýby. Statická a dynamická odezva prostorových modelů je analyzována a následně porovnána.
Hydroelastic Response of Hydrofoil Under Cavitation Conditions
Čupr, Pavel ; Koňas, Petr (oponent) ; Veselý, Jindřich (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
This doctoral thesis deals with experimental and numerical research of fluid added effects which act on a hydrofoil. The dynamic response of the hydrofoil was investigated for two types of excitation: Firstly, excitation by the von Kármán vortex shedding and the separation of boundary layer. Secondly, excitation with the use of external mechanical exciter mounted to the hydrofoil. Experimental investigation of hydrofoil dynamic response was carried out in both the non-cavitating and the cavitating flow. The obtained results were used for verification of fluid added effects calculated with the use of numerical modelling.
Komplexní analýza modálních vlastností elektrických strojů točivých
Donát, Martin ; Vlach, Radek (oponent) ; Žiaran,, Stanislav (oponent) ; Dušek, Daniel (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá problematikou výpočtového modelování dynamické odezvy struktury točivého elektrického stroje na působení magnetických sil. Kromě dynamické odezvy ideálně symetrického stroje je v práci také zkoumán vliv nesymetrie vzduchové mezery na dynamickou odezvu stroje. Uvažován je základní typ nesymetrie vzduchové mezery způsobený excentrickým uložením rotorového svazku na hřídeli rotoru. V první části práce je proveden výpočet závislosti magnetických sil, na čase a velikosti nesymetrie vzduchové mezery. K tomuto účelu je použit výpočtový model magnetického pole točivého elektrického stroje založený na řešení sdružené elektromagnetické úlohy metodou konečných prvků. Druhá část práce se zabývá analýzou vlivu magnetického tahu a tuhosti vybraných částí stroje na modální vlastnosti řešeného stroje. V třetí části práce je proveden výpočet dynamické odezvy stroje při ustáleném chodu a posouzen vliv vyosení rotorového svazku na dynamickou odezvu stroje. Provedené výpočty ukázaly, že tečné složky magnetických sil, které působí na statorový svazek, vybudí významné torzní vibrace statoru stroje. Kromě vibrací statoru stroje je v práci zkoumán vliv vyosení rotorového svazku na akustický výkon stroje, vibrace rotoru, zatížení ložisek a nesymetrii vzduchové mezery.
Dynamická analýza lehké mostní konstrukce
Krzywoň, Filip ; Nevařil, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá odezvou lehké zavěšené lávky na dynamické buzení chodci a seismickým zatížením. Lávka byla modelována pomocí metody konečných prvků v softwaru Ansys verze 15.0 a zároveň také v softwaru RFEM verze 5.05. Modely byly mezi sebou srovnány. Odezva na dynamické zatížení chodci byla následně vyhodnocena v souladu s technickou normou ČSN EN 1990/A2.
Analýza chování železniční koleje na účinky pojezdu železničního vozidla
Peňázová, Gabriela ; Kala, Jiří (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem možností modelování železniční tratě. Jsou vytvořeny výpočtové modely koleje v programovém systému ANSYS Classic. Zjednodušený rovinný výpočtový model reprezentuje podélnou polovinu klasické jednokolejné konstrukce, prostorové výpočtové modely reprezentují klasickou jednokolejnou konstrukci a pevnou jízdní dráhu RHEDA 2000. Statická a dynamická odezva rovinného výpočtového modelu koleje je porovnána s analytickým výpočtem dle Timošenka a Frýby. Statická a dynamická odezva prostorových modelů je analyzována a následně porovnána.
Hydroelastic Response of Hydrofoil Under Cavitation Conditions
Čupr, Pavel ; Koňas, Petr (oponent) ; Veselý, Jindřich (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
This doctoral thesis deals with experimental and numerical research of fluid added effects which act on a hydrofoil. The dynamic response of the hydrofoil was investigated for two types of excitation: Firstly, excitation by the von Kármán vortex shedding and the separation of boundary layer. Secondly, excitation with the use of external mechanical exciter mounted to the hydrofoil. Experimental investigation of hydrofoil dynamic response was carried out in both the non-cavitating and the cavitating flow. The obtained results were used for verification of fluid added effects calculated with the use of numerical modelling.
Dynamická analýza lehké mostní konstrukce
Krzywoň, Filip ; Nevařil, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá odezvou lehké zavěšené lávky na dynamické buzení chodci a seismickým zatížením. Lávka byla modelována pomocí metody konečných prvků v softwaru Ansys verze 15.0 a zároveň také v softwaru RFEM verze 5.05. Modely byly mezi sebou srovnány. Odezva na dynamické zatížení chodci byla následně vyhodnocena v souladu s technickou normou ČSN EN 1990/A2.
Komplexní analýza modálních vlastností elektrických strojů točivých
Donát, Martin ; Vlach, Radek (oponent) ; Žiaran,, Stanislav (oponent) ; Dušek, Daniel (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá problematikou výpočtového modelování dynamické odezvy struktury točivého elektrického stroje na působení magnetických sil. Kromě dynamické odezvy ideálně symetrického stroje je v práci také zkoumán vliv nesymetrie vzduchové mezery na dynamickou odezvu stroje. Uvažován je základní typ nesymetrie vzduchové mezery způsobený excentrickým uložením rotorového svazku na hřídeli rotoru. V první části práce je proveden výpočet závislosti magnetických sil, na čase a velikosti nesymetrie vzduchové mezery. K tomuto účelu je použit výpočtový model magnetického pole točivého elektrického stroje založený na řešení sdružené elektromagnetické úlohy metodou konečných prvků. Druhá část práce se zabývá analýzou vlivu magnetického tahu a tuhosti vybraných částí stroje na modální vlastnosti řešeného stroje. V třetí části práce je proveden výpočet dynamické odezvy stroje při ustáleném chodu a posouzen vliv vyosení rotorového svazku na dynamickou odezvu stroje. Provedené výpočty ukázaly, že tečné složky magnetických sil, které působí na statorový svazek, vybudí významné torzní vibrace statoru stroje. Kromě vibrací statoru stroje je v práci zkoumán vliv vyosení rotorového svazku na akustický výkon stroje, vibrace rotoru, zatížení ložisek a nesymetrii vzduchové mezery.
Komplexní analýza modálních vlastností elektrických strojů točivých
Donát, Martin ; Dušek, Daniel (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá problematikou výpočtového modelování dynamické odezvy struktury točivého elektrického stroje na působení magnetických sil. Kromě dynamické odezvy ideálně symetrického stroje je v práci také zkoumán vliv nesymetrie vzduchové mezery na dynamickou odezvu stroje. Uvažován je základní typ nesymetrie vzduchové mezery způsobený excentrickým uložením rotorového svazku na hřídeli rotoru. V první části práce je proveden výpočet závislosti magnetických sil, na čase a velikosti nesymetrie vzduchové mezery. K tomuto účelu je použit výpočtový model magnetického pole točivého elektrického stroje založený na řešení sdružené elektromagnetické úlohy metodou konečných prvků. Druhá část práce se zabývá analýzou vlivu magnetického tahu a tuhosti vybraných částí stroje na modální vlastnosti řešeného stroje. V třetí části práce je proveden výpočet dynamické odezvy stroje při ustáleném chodu a posouzen vliv vyosení rotorového svazku na dynamickou odezvu stroje. Provedené výpočty ukázaly, že tečné složky magnetických sil, které působí na statorový svazek, vybudí významné torzní vibrace statoru stroje. Kromě vibrací statoru stroje je v práci zkoumán vliv vyosení rotorového svazku na akustický výkon stroje, vibrace rotoru, zatížení ložisek a nesymetrii vzduchové mezery.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.